Mønster i butikk

OBS, mønstrene selges bare gjennom butikk, jeg selger ikke privat :-)

Mønster etter tema

Mine mønster
Klikk på tekst under bildet for opplysninger

Nr 235, Ruter i striper

Løper i to forskjellige fargevarianter.
Str: 16 ½’’ x 38’’ (42 cm x 96 cm)
Teknikker: Tradisjonell lappeteknikk

Nr 234, Roser på stengrunn….og litt jul

Løper med applikerte roser.   Str: 16 ½’’ x 30 ½’’ (42 cm x 77,5 cm)
Lite veggteppe med applikert juletre.  Str: 18 ½’’ x 32 ½’’ (47 cm x 82,5 cm)
Løper og teppe er sydd etter samme fremgangsmåte, men litt forskjellige mål.
Teknikker: Tradisjonell lappeteknikk, quilting med rettsømsfot,
applikasjoner med knapphullsting (maskinsøm).

Nr 233, Go’e grytelapper

Store, gode grytelapper med plass til å stikke inn hånden.
Mønsteret inneholder applikasjoner av nissemor og nissefar,
som passer til jul. I tillegg er det en kake-applikasjon for resten av året.
Str: 9’’ x 9’’ (23 cm x 23 cm)

Nr 232, Høst

Kvadratisk “snippduk”
Str: 38 ½” x 38 ½” (98 x 98 cm) (før quilting)
Teknikker: Tradisjonell lappeteknikk. Stoff F i sentrum er applikert, enten for hånd eller maskin.
Quilting: er sydd med rettsømsfot / overtransportør.

Nr 231, Turistens vasketøy

Smart skittentøypose til å ha med på ferie.  Hver lomme har glidelåslukking.  Ved ferieslutt kan posen pakkes pent sammen. Evt kan den også brukes til reine klær.Posen har ikke vatt mellom stofflagene, slik at den ikke fyller unødvendig i kofferten.
Str: 14’’ x 38’’ (35,5 cm x 96,5 cm)

Nr 230, Siljes veske

Romslig og posete skulderveske med regulerbar reim. Vesken har en stor  ytterlomme med skråstilt glidelås.
Den er sydd med tynn vatt, for å få ekstra bløt og posete fasong.
Str: Ca 12 ½” x 14” x 4” (32 x 36  x 10 cm) (ca-mål pga veskens posete fasong)

Nr 229, Juletoner

Løper og brikke i tradisjonell lappeteknikk.
Kan lages både til jul, og ellers i året, avhengig av stoffvalg.
Løper, str: 16 ½” x 39 (42 cm x 99 cm)
Brikke, str:
21 ½” (55 cm) målt tvers over, fra spiss til spiss.  Brikken lages med 60 graders linjal, eller bruk mal fra mønsteret.  Stjernen er delvis applikert.

Nr 228, Møllehjul

10-kantete brikker med innfelt motiv. Brikkene passer til mye, og kan lages både til jul og resten av året.
Str: 17 ½” x 17 ½” (44,5 x 44,5 cm) (vrangsydd),
eller 18 ½” x 18 ½” (47 x 47 cm) (med lukkekant). Målene gjelder tvers over, fra spiss til spiss.
Teknikker: Tradisjonell lappeteknikk, bruk av 36 grader double Wide Dresden Ruler (eller bruk maler fra mønsteret). Quilting med rettsømsfot.

Nr 227, Julemorgen

Spisebrikker med “Square in a square”-blokker.
Str:
17 ¼” x 12 ½” (44 cm x 32 cm)
Teknikker:
Tradisjonell lappeteknikk,
“Square in a square”-blokker med Deb Tuckers Square 2 linjal, eller bruk mal fra mønsteret. Begge deler er forklart i mønsteret.   Quilting med rettsømsfot.

Nr 226, Sofies advent.

Enkel, rettlinjet løper.
Denne kan like gjerne syes i andre farger, slik at den passer til andre årstider.

Str: 16 ¼” x 38 ¼”  (41 cm x 97 cm)
Teknikker: tradisjonell lappeteknikk, quilting med rettsømsfot.

Nr 225, Duppeditt-pung

Sminkepung, liten toalettmappe, pung til div duppeditter som lader og ledninger, sysaker osv. Pungen har mange muligheter.
Str:
7 ½” x 5” x 3” (19 cm x 13 cm x 8 cm)
Glidelås: er sydd som passpoilert lommeåpning, før pungen syes sammen.
Stor åpning, og godt overblikk over innholdet.

Nr 224, Sure sitroner

Kvadratisk snippduk i lette, friske farger, med “geometriske” applikasjoner.
Str: 31” x 31” (79 cm x 79 cm)

Nr 223, Josefines veske

Stor, posete skulderveske som passer godt til sommerbruk (men kan selvsagt også brukes resten av året)
Str: 14’’ x 14’’ x 4’’ (36 x 36 x 10 cm). B x h x d. Bredde målt nederst.
Lukking: vesken lukkes med en stor trykknapp.
Lommer:  1 stk stor frontlomme med glidelås. Innvendig: 1 stk stor glidelåslomme, 1 stk stor åpen lomme, og en liten åpen lomme i Mesh til mobiltelefon.

Nr 222, Gerbera

Enkel, sommerlig spisebrikke med applikert Gerbera-blomst.
Str:
17” x 12” (43 cm x 30,5 cm)
Applikasjonsfiguren er i bare 5 deler, og mange av markeringene mellom kronbladene tegnes med permanent merkepenn før de syes. Den tar derfor ikke så lang tid å lage. Gerbera finnes i mange forskjellige farger, så spisebrikkene kan lages i den fargen som passer best hos deg.
Teknikker:
Quilting med rettsømsfot / overtransportør. Applikasjoner med knapphullsting på maskin.

Nr 221, Helgefrokost

Løper med 2 kurver.
Den lave kurven passer godt til brødkurv, men den høye kan ha flere bruksområder: en liten kurv til rundstykker /  servietter/  kokte egg (med skall)  / blomsterpotteskjuler mm.
Str, Løper: 15 ¼” x 39 ½” (39 x 100 cm)
Str, brødkurv:
10” x 3” x 6” (25 x 8 x 15 cm) b x h x d, målt med nedbrettet kant.
Str, høy kurv:
5” x 5” x 5” (13 x 13 x 13 cm) b x h x d, målt med nedbrettet kant.
Teknikker:
Løper: tradisjonell lappeteknikk, med “variasjon av log cabin blokk”, quilting med rettsømsfot / overtransportør.
Kurver: Selve kurven har enkel fasong med innsydde hjørner. Den er dekorert med trekant-bord langs kanten.

Nr 220, Marokko

Liten skulderveske og enkel lommebok i korkstoff.
Str, veske:
7” x 9” x 3” (18 cm x 23 cm x 8 cm) (b x h x d)
Str, lommebok: 8” x 4 ½” (20 cm x 12 cm) (når den er lukket)
Veske: Vesken har en stor frontlomme. Denne er laget av lin, som danner fin kontrast til korkstoffet.
Lukking: En stor klaff lukker veske og frontlomme i ett.
Innside: 1 stk glidelåslomme.
Hank: er festet til vesken gjennom maljer, som er slått inn i veskens sidesøm.
Lommebok: er laget  av korkstoff på yttersiden. Den er stivet opp med flere lag med Decor Bond.  Glidelåslomme til småpenger på yttersiden, og lommer til sedler og kort på innsiden. Lommeboken er lukket med 2 magnetknapper.

Nr 219, Pariserhjul

Løper med applikerte Dresdenplater.     Str: 14” x 39” (35 cm x 99 cm)
Dresdenplatene er en variant ut fra linjalen “Double Wide 4 patch Dresden template” fra “Me and my Sister”.  Det er brukt et lysere og et mørkere stoff av turkise og grå stoff, slik at stoffene danner en skyggevirkning.
Teknikker: Dresdenplatene er sydd sammen på maskin, men er applikert på løperen for hånd.
Quilting: er gjort med rettsømsfot/overtransportør.
“Broderi” i Dresdensplatens sentrum er sydd med 3-stings rettsøm på maskin.

Nr 218, Raske mapper til småsaker

Str, lukket: 9 ½” x 5 ½” x 1 ½” (24 cm x 14 cm x 4 cm) Str, åpen:   9 ½” x 12 ½” (24 cm x 32 cm)
Enkle mapper til forskjellige småsaker.
Mappene var først tenkt som noen enkle sminkemapper, men jeg ser at disse har mange flere bruksområder. ( f eks sysaker, div “dingser” til telefon og data, medisiner når du er på tur, osv)
Mappene er enkle å sy.  De er stivet opp med Decor Bond, som er en ekstra stiv vliselin.
Lommer: Mappene har 2 lommer i Mesh som er lukket med glidelås.  Enkel glidelåssøm.

Nr 218, Raske mapper til småsaker, innside

Bildet viser mappenes innside

Nr 217, Havblikk

Løper og puter i duse farger og moderne stil.
Str, løper :
17” x 37” (43 cm x 94 cm)
Str, pute:   17 ½” x 17 ½” (44,5 cm x 44,5 cm).

Nr 216, Ramona

Stor og romslig toalettveske.
Str:
10” x 8” x 4 ½” (25,5 cm x 20 cm x 11,5 cm) (b x h x d)
Denne har tatt med seg det beste fra “Lofoten”,  som er en litt annerledes, mindre  toalettveske.
Øvre kant kan brettes ned, og gir god oversikt over innholdet. I tillegg er bunnen ekstra “åpen” og flat, slik at toalettvesken står stødig på underlaget.   2 stk lommer i Mesh.
Lukking: Glidelås.  (enkel glidelås-søm)

nr 215, Forvandlingsveske

Praktisk skulderveske der høyden lett kan økes med ca 5 ½” (13-14 cm), slik at den blir en god handleveske.
Str: 16” x 13”/18 x 4” (40,5 cm x 33/46 cm x 10 cm ) (b x h x d) (mål oppgitt i lav veske / høy veske).
Vesken har en bred brettekant øverst. Når denne brettes oppover, økes høyden. Vesken er solid og stødig i begge variantene.
Hanken er laget slik at den passer til både lav og høy veske.  Flere innsidelommer i Mesh-stoff

Nr 214, Villblomst

Løper i stripeteknikk og applikasjoner.
Str: 16” x 35”  (40,5 cm x 89 cm)
Teknikker: tradisjonell lappeteknikk, quilting med rettsømsfot, maskinapplikasjon (knapphullsting)

Nr 213, Løvetann

Løper og dekkebrikker i enkel lappeteknikk.
Mønsteret har fått navn etter orginalstoffets trykk, men andre stoff kan like gjerne brukes.
Str, løper: 16 ½” x 38 ½” (42 cm x 98 cm)
Str, dekkebrikker: 17” x 12 ½” (43 cm x 32 cm)
Teknikker: Tradisjonell lappeteknikk. Quilting med rettsømsfot.

Nr 212, Berits kaffeduk

Nostalgisk snippduk i tradisjonell lappeteknikk og stitchery (broderi for hånd)
Str:
34” x 34” (86 cm x 86 cm)
Teknikker: tradisjonell lappeteknikk, broderi med attersting,franske knuter,
Mille Fleurs (enkle kjedesting) og plattsøm.
Quilting: med rettsømsfot / overtransportør. Frihåndsquilting med stoppefoten i de broderte feltene.

Nr 211, Almas tulipaner

Dekkebrikker med applikerte tulipaner.
Tulipaner vitner om vår og lysere tider, men de er like aktuelle hele året.
Fargen på tulipanene kan varieres etter årstid og anledning.
Str:
17” x 11 ½” (43 cm x 29 cm).

Teknikker: Applikasjon med knapphullsting (maskinsøm), tradisjonell lappeteknikk og quilting med rettsømsfot / overtransportør.

Nr 210, Vinterlys

Enkel, åttekantet brikke med applikasjoner.
Åttekantete brikker passer både på runde og firkantede bord.
Str: 18 ¾” x 18 ¾” (48 cm x 48 cm)
Teknikker:
Tradisjonell lappeteknikk. Applikasjon med maskin (knapphullsting).
Quilting: med rettsømsfot.

Nr 209, Restekalas

Restekalas. (navnet kommer av at det kan brukes mange forskjellige stoff”rester”). Mønsteret gir forskjellige modeller der du kan bruke stoff fra egne hyller.
Cake Mix: Blokkene er laget ved hjelp av “Cake Mix” recipe 9. Mønsteret inneholder også forklaring uten bruk av Cake Mix.
Løper, stor.  Str: 15 ½” x 35 ½” (40 cm x 90 cm). Løper, liten. Str: 13 ½” x 24” (34 cm x 61 cm).
Putetrekk.    Str: 17 ½” x 17 ½” (44,5 cm x 44,5 cm).
Se også flere modeller til samme mønster på neste bilde.

Nr 209, Restekalas, mønsterets baksidefoto

“Varmelokk” med snøring, stor.  Str: 14” x 19” (35,5 cm x 48,5 cm).
“Varmelokk” med snøring, liten. Str: 13 ½” x 13 ½” (34 cm x 34 cm).
Tallerkendemper.   Str: 9” x 9” (23 cm x 23 cm).
Grå løper: Den store løperen er også sydd i duse gråfarger, med annen applikasjon, for å vise at mønsteret (alle modellene) like gjerne kan bruke resten av året, og ikke bare til jul. Den er ikke spesielt forklart i mønsteret, men tegning til applikasjonene medfølger.

Nr 208, Appelsinskall og lakrisbåter

Punger i 2 forskjellige fasonger, og til sammen 6 størrelser.
Pung A: finnes i 4 forskjellige størrelser, fra 10” x 5” til 5 ½” x 2 ¾” Den minste pungen passer også fint som nøkkelhank. Hver del har fasong som en appelsinskall-båt.
Pung B:. finnes i 2 størrelser, ca 8 ¼” x 5 ½” og ca 6 ¾” x 4 ¼”
Teknikker: Quilting med maskin, sammensying og glidelås-sømfor hånd.

Appelsinskall og lakrisbåter

(samme mønster som forrige bilde)
Nærbilde av pungen som kan brukes til nøkkelhank

Nr 207, Hashtags frokost

Løper og spisebrikker med “Hashtag-lignende” applikasjoner.
Løper, str: 15 ¾” x 36” (40 cm x 91,5 cm)
Spisebrikker, str: 16” x 12” (40,5 cm x 30,5 cm)
Teknikker: ordinær lappeteknikk, quilting med rettsømsfot, applikasjoner med knapphullsting.

Nr 206, Kaffebesøk

Kvadratisk “snippduk’’, Str: 40” x 40” (101,5 cm x 101,5 cm)

Teknikker: Tradisjonell lappeteknikk,
applikasjoner for hånd (EPP, engelsk papirsøm).
Quilting: er sydd med rettsømsfot / overtransportør.

Nr 205, Fargeklatt på gråstein

Dekkebrikker med enkle rektangulære applikasjoner i kontrastfarger.
Str:
16’’ x 12’’ (40,5 cm x 30,5 cm)
Teknikker:
ordinær lappeteknikk, quilting med rettsømsfot, applikasjoner med knapphullsting

Nr 204, Julevinduet

Dekkebrikker med applikasjoner

Str: 16 ½” x 12”

Nr 203, Adventstid

Adventskalender med enten blokker fra motivstoff, eller med  applikerte blokker. Det følger med enkel forklaring på et lite bilde med applikerte motiv. Motivene passer i kalenderens blokker, og kan brukes istedenfor motivstoff.
Str, adventskalender: 22” x 38” (56 cm x 97 cm)
Str, lite bilde: 11 ½” x 11 ½” (30 cm x 30 cm)

Nr 202, Hjerterom

Hjerterom: Løper og puter i tradisjonell lappeteknikk.
Putens fremside kan også brukes til å lage en kvadratisk brikke.

Str, løper : 17 ¾” x 36” (42,5 cm x 91 cm)
Str, pute:   17 ½” x 17 ½” (44,5 cm x 44,5 cm).

Nr 201, Blåbærtid

Blåbærtid.    Enkle dekkebrikker med applikasjoner.
Str: 17’’ x 12’’
Quilting: er gjort med rettsømsfot (bruk helst overtransportør)
Applikasjoner: Knapphullsting (maskinsøm).

Nr 200, Kristins veske

Kristins veske.       Stor skulderveske  i lin og Kraft tex (‘’vaskbar papp’’).
Eller i Jersey og Kraft tex ( øverst til høyre på bildet,….laget som en prøve, med godt resultat :-).
Str: 12’’ x 14 ½’’ x 4’’ (30,5 cm x 37 cm x 10 cm) B x H x D (bredde målt nederst)
Lukking: vesken lukkes med maljer og snor. Vesken kan også brukes åpen, uten maljer og snor.
Lommer:  1 stk glidelåslomme og 1 stk åpen lomme som deles i 2 på veskens innside.

Nr 199, Mormors duk

Mormors duk
Kvadratisk ‘’snippduk’’ i duse farger, str: 33 ½’’ x 33 ½’’ (84 cm x 84 cm)

Teknikker: Tradisjonell lappeteknikk, applikasjoner for hånd (EPP, engelsk papirsøm).
Quilting: er sydd med rettsømsfot / overtransportør.

Nr 198, Marianøkleblom

Løper og brikke i tradisjonell lappeteknikk.
Løper, str: 15 ¼’’ x 36 ¼’’ (39 cm x 92 cm)
Brikke, str:
22’’ (56 cm) målt tvers over på det bredeste.
Brikken er laget med enten 60 graders linjal, eller mal fra mønsteret.

Nr 197, Mortens bilpark

Slumreteppe til gutt (eller bil-interessert jente).
Lag opphengskanal hvis teppet skal henge på veggen.
Str: 42 ½’’ x 52 ½’’ (108 cm x 133 cm) Målt før quilting.
Teknikker:
Tradisjonell lappeteknikk, applikasjon med knapphullsting (maskinsøm), quilting med rettsømsfot / overtransportør.
Motivene er applikert på hver blokk før de er sydd sammen.

Nr 196, "Bestevenner"

Enkle dekkebrikker med applikasjoner. Det er 2 forskjellige applikasjonsmodeller. Velg mellom katt eller hund, eller evt lag halvparten av brikkene med hver.
Str 16 ½’’ x 11 ½’’ (42 cm x 29 cm)
Teknikker: Tradisjonell lappeteknikk, applikasjoner med knapphullsting.
Quilting: er gjort med rettsømsfot (bruk helst overtransportør)

Nr 195, "Nyperose"

Løper i tradisjonell lappeteknikk og broderi for hånd (stitchery)
Str: 16 ¼’’ x 36’’ (41,5 cm x 91,5 cm)
Teknikker: tradisjonell lappeteknikk, broderi med attersting og franske knuter.
Quilting: med rettsømsfot / overtransportør.

Nr 194, "Froskeprinsen"

‘’Froskeprinsen’’
Enkle dekkebrikker med applikert ‘’froskeprins’’
Str: 17 ¼’’ x 12’’ (44 cm x 30,5 cm)

Nr 193, "Kjøkkentjeneste"

Forkle og stort, romslig handlenett.
Modellene er sydd i et kraftig stoff i halvlin.
Motivblokken er et ferdig trykket motiv. Motiv i andre størrelser kan tilpasses.
Motivet på forkleets smekke er applikert på. Handlenettets motiv er en stor lomme.
Str, handlenett: 17’’ x 17’’ x 5’’ (43 cm x 43 cm x 13 cm) (b x h x d)
Str, forkle:
30 ½’’ x 30’’ (77,5 cm x 76 cm) (b x h, unntatt knyttebånd)
(Ca str M – L,  pga knyttebåndene passer det til de fleste)

Nr 192, "Lofoten"

Herre toalettmappe (som også kan passe til dame).
Mønsteret har tidligere vært utgitt i myQuilt nr 3-2017
Øvre kant kan brettes ned, og gir god oversikt.
Str: 10’’ x 6 ½’’ x 4’’ (b x h x d)

Nr 191, ''Sommershopping''

Enkel, sommerlig veske i halv-lin.
Mønsteret har tidligere vært utgitt i myQuilt nr 2-2017
Det er brukt tynn skumgummivatt, slik at vesken blir veldig stødig, og står godt. Den blir som en ‘’kurv-veske’’.
Vesken kan lukkes enkelt med en trykknapp, og har 1 stk invendig åpen lomme.

Str: 14’’ x 13’’ x 5’’ (35,5 cm x 33 cm x 12,5 cm (b x h x d)

Nr 190, "Markblomster"

‘’Markblomster’’
Enkel løper med applikasjoner.
Str: 15 ½’’ x 36’’ (40 cm x 92 cm)

Nr 189, "Ulrikke"

‘’Ulrikke’’  Skulderveske i lin / halvlin og Kraft tex (‘’vaskbar papp’’).
Vesken finnes i 2 størrelser. (Veskene har samme høyde)
Str, stor veske: 15’’ x 13 ½’’ x 3 ½’’ Str, liten veske: 13’’ x 13 ½’’ x 3’’
Har du hørt om Kraft tex ”vaskbar papp”? Et veldig spennende produkt som er kommet. Den vaskes (kokvask!!!) før bruk. Den ser ut som, og slites som lær, men er lett å skjære og sy i. Jeg er kjempebegeistret, og kommer nok til å lage mye med dette. Helt supert til vesker

Nr 185, Bordbrikker, i påskefarger

Opplysninger kommer senere

Nr 188, ‘’Bonderoser’’.

Løper og spisebrikker i tradisjonell lappeteknikk.
Løper; str: 17 ½’’ x 35’’ (44,5 cm x 89 cm)
Brikke, str:  16 ½’’ x 12 ½’’ (42 cm x 32 cm)
Teknikker: tradisjonell lappeteknikk, rådhusblokker, quilting med rettsømsfot.

Nr 187, ‘’Bekkeblom’’

Kvadratisk ‘’snippduk’’ i vårlige farger, str: 36 ½’’ x 36 ½’’ (93 cm x 93 cm)
Teknikker: Tradisjonell lappeteknikk, hurtig-trekanter,
blokker laget med spesiallinjalene ‘’Diamond Rects’’ og ‘’Square 2’’. Eller bruk mal fra mønsteret.

Nr 186, ‘’Martine’’

Skulderveske i 2 størrelser.
Stor veske: Str:
  12 ½’’ x 14’’ x 4’’  (32 cm x 36 cm x 10 cm) (b x h x d).
Liten veske: Str: 10 ½’’ x 12’’ x 3 ½’’  (27 cm x 30 cm x 9 cm) (b x h x d)
Lukking: Vesken har glidelåslukking.
Lommer: 1 stk ytterlomme med glidelås. 1 stk åpen innerlomme.
Vatt: Det er brukt Vliseline H 630 (tynn vatt med lim på ene siden), som gir en myk og lett veske. Denne er strøket fast til veskens fór. Det er ikke brukt vatt på yttervesken.

Nr 185, Bordbrikker

Opplysninger kommer senere

Juleklokker

Mer informasjon kommer.

Vintersolsnu

Mer informasjon kommer.

Olivia

Mer informasjon kommer.

Citrus

Mer informasjon kommer.

Isdans

Mer informasjon kommer.

Familiebildet

Mer informasjon kommer.

Julefrokost

Mer informasjon kommer.

Bestemors jul

Mer informasjon kommer.

Sammenleggbart handlenett

Mer informasjon kommer.

Bade- / gymsekk

Mer informasjon kommer.

Blåfugl

Mer informasjon kommer.

Strikketilbehør

Mer informasjon kommer.

Erteblomst

Mer informasjon kommer.

Marits sommer

Mer informasjon kommer.

Johanne

Mer informasjon kommer.

Handleveske

Mer voksemulighet

Søndagsløper

Mer informasjon kommer.

Syrlige drops

Mer informasjon kommer.

Valmueruter

Mer informasjon kommer.

Påskestreker

Mer informasjon kommer.

Herrer på tur

Mer informasjon kommer.

Aske og betong

Mer informasjon kommer.

Vårfornemmelse

Mer informasjon kommer.

Du grønne, glitrende

Enkle dekkebrikker med applikasjoner.

Str: 18 ½” x 12 ¼” (46 cm x 31 cm)

Lun vinterkos

2 forskjellige puter og en liten brikke.

Brikke og kvadratisk pute består av samme blokk.

Stockholm

Romslig toalettveske med sideåpning + sminkepung.

Str, toalettveske: 11 ½” x 9 ½” x 5’’( 29 cm x 24 cm x 12,5 cm) b x h x d.

Str, sminkepung: Ca 8’’ x 4 ½’’ x 3 ½’’ (20 cm x 11,5 cm x 9 cm).

Toalettvesken har samme fasong som et tidligere mønster, som heter ‘’Paris’’.

Men her syes glidelåsen i en spesiell bue-fasong, som gjør at sideveggen kan bøyes ned.

Det gir god oversikt over toalettveskens innhold.

Blåtime

Løper og brikke i tradisjonell lappeteknikk.

Løper; str: 17’’ x 36 ½’’ (43 cm x 92,7 cm)

Brikke, str: 17’’ x 17’’ (43 cm x 43 cm)

Anita

Lett skulderveske med applikerte blomster og ‘’skjev hankestilling’’.

Det hører også med en koselig nøkkelhank med applikert hund eller katt.

Veske, str: 11’’ x 9’’ x 2’’ (28 cm x 23 cm x 5 cm) (b x h x d)

Nøkkelhank, str: 3 ½’’ x 4 ½’’ (9 cm x 11,5 cm) (b x h)

Veske med ryggsekk-mulighet

Stor og romslig veske som enkelt kan forandres til ”ryggsekk”.

Den har ikke samme stabiliteten som en ryggsekk,

men kan bæres på ryggen i kortere perioder.

Str: 16’’ x 14’’ x 4 ½’’ (40,5 cm x 35,5 cm x 11,5 cm) (b x h x d, bredde målt langs øvre kant)

Erling Elg

Mykt og varmt slumreteppe i flanell.

Teppet passer ekstra godt som gave til mannen i huset, eller på en hytte.

Str: 48 ½’’ x 70 ½’’ (123 cm x 179 cm) målene gjelder før quilting.

Vinterglede

Vinterlige dekkebrikker med glade, applikerte snømenn.

Str: 18 ¼” x 12 ¼” (46,5 cm x 31 cm).

Applikasjoner: Det er 2 forskjellige snømannmotiv.

Høytidsroser

Løper, åttekantet brikke, og puter.

Løper, str : 16″ x 39″ (41 cm x 99 cm)

Brikke, str: 14 ½” x 14 ½” (37cm x 37 cm)

Puter, str: 17 ½” x 17 ½” (44,5 cm x 44,5 cm).

Glade jol

Kvadratisk ’snippduk’.

Str: 35 ½” x 35 ½” (90 cm x 90 cm)

Sommertid

Fem forskjellige puter og en enkel løper.

Enkle applikasjoner.

Appelsin-salat

Kvadratisk ’snippduk’ og dekkebrikker.

De runde buene er laget med Mini-curve linjalen. Quilting med rettsømfot / overtransportør.

Str, ’snippduk’: 28″ x 28″ (71 cm x 71 cm).

Str, dekkebrikker: 17″ x 12 ¼” (43 cm x 31 cm).

Det er en liten feil i de første utsendingene av mønsteret.

Klikk i bildet for å se forklaring.
OBS, dette gjelder BARE hvis det står at du skal måle deg 5″ bortover for å skjære bred bue (side 7 i mønsteret) Hvis det henvises til det siste bildet på omslagets innside, er ditt mønster riktig :-)

Blomstring i Hardanger

Løper og dekkebrikker med enkle applikasjoner.

Løper; str: 16 ¼” x 38 ½” (41,5 cm x 96,5 cm)

Dekkebrikker, str: 16 ¾” x 12″ (42,5 cm x 30,5 cm)

Kaffe med fløte

Løper med applikert Dresden-rosett med ”vri’.

Str: 16 ½” x 39″ (42 cm x 99 cm) (før quilting)

Søndagsbrikker og brødvarmepose

Brikkene er dekorert med ”Dresdenblokk med vri” (de grønne små leggene innimellom).

(Easy Dresden linjal, eller mal i mønsteret).

Brødvarmeposen har løs varmepute med hele hvetekorn i bunnen.

Susanne

Skulderveske og rund ’pung’ i skumgummivatt.

Sydamens verktøyskrin

Praktisk oppbevarings-stativ med plass til sydamens ’verktøy’.

Inni stativet er det plass til oppbevaring av sytråd og div småsaker.

Enkel ytterveske til å bære alt sammen i.

Blå veske: Samme veske, men sydd med skumgummivatt.

Vesken er rask å sy.

Skjære / Strykemappe

Stor og praktisk.

Plass til skjærematte på 45 cm x 30 cm, strykeunderlag og en enkel designplate (lag gjerne flere av denne).

Flott å ha med på kurs.

Barfrost

Løper, dekkebrikker og sekskantet brikke med enkle applikasjoner.

Løper; str: 16 ½” x 38 ½” (42 cm x 98 cm)

Dekkebrikker, str: 16 ½” x 12 ¼” (42 cm x 31 cm)

Sekskantet brikke, str: 18 ½” x 21 ½” (47 cm x 54,5 cm)

Lottes veske

Veske, Str: 13″ x 12″ x 4″ (33 cm x 30,5 cm x 10,2 cm) (b x h x d).

Pung, Str: 9 ½” x 6 ½” x 3″ (24 cm x 16,5 cm x 7,5 cm.

Mettes punger og Stemingsfyltelamper

To-delt mønster. Punger og liten toalettveske.

Str: 11″ x 6″ x 3″, str: 7″ x 8″ x 3″, str: 7″ x 6″ x 3″ (b x h x d, målt på det bredeste).

Glidelåsen er sydd som ’passpoilert’ lomme.

Dette er en enkel og rask måte å sy glidelås på, som mange kan klare.
Stemningsfulle lykter: Str: 20 cm – 30 cm høyde. Rufseteknikk.

Lyktene er enkle å lage.

”Innmaten” er 1,5 liters vannflaske, 5 liters vanndunk og eller malplast.

Det er brukt lyskjeder med Led-lys, enten batteridrevet eller på strøm.

Til de største lampene kan det brukes kjeder med ’juletrelys’ på 40 – 80 pærer.

(OBS, Bruk LED-lys som ikke blir varme).

Ut på tur

Romslig toalettveske.

3 innvendige lommer, derav 1 med glidelås (i fronten som brettes ned).

1 stk utvendig glidelåslomme i lokket (bak stjerneblokken).

Str: 12″ x 9 ½” x 4 ½” (30,5 cm x 24 cm x 11,5 cm) (b x h x d)

Julehøytid

Toggle content goes here, click edit button to change this text.

Stjerneduker

Sekskantete duker / brikker i to størrelser.

Den største kan også passe som en liten juletrematte.

Stor duk: str 25″ x 29″ (63,5 cm x 73,5 cm). 60 graders linjal + mal.

Liten duk: str 18 ½” x 21 ½” (47 cm x 54,5 cm).

60 graders linjal, eller bare maler.

(bruk linjal hvis du har, ellers kan malene brukes).

Puter

Str, stor pute: 23″ x 16″ (passer til innerpute på 60 x 40 cm cm)

Str, kvadratisk pute: 17 ½” x 17 ½” (44,5 cm x 44,5 cm). Passer til innerpute på 45 cm x 45 cm.

Str rund pute: 17 ½” x 3 ½” (44,5 cm x 9 cm) (diameter x tykkelse).

Rund pute: her lager du innleggsputen enkelt selv (forklaring i mønsteret)

På Shopping

Enkel og stilren veske i lin og ”ruskinn”, med detaljer der det er brukt krympestoff.

Sminkepung i 2 størrelser.

Veske, Str:  16 ½” x 13″ x 4 ½” (42 cm x 33 cm x 11 cm) (b x h x d)

Sminkepung: Liten, str 8″ x 3″ x 2 ½” (20 cm x 8 cm x 6,5 cm), Stor, str 10″ x 4″ x3″ (25,5 cm x 10 cm x 7,5 cm)

Monsemanns elleville julekalas

Lite veggteppe med applikasjoner.

Passer også fint til adventskalender.

Forklaring på dette i mønsteret.

Str: 25”x30” (63,5 cm x 76 cm)

Julehøytid

Dekkebrikker, festremse og tallerkendemper/liten brikke, sydd i halvlin.

Str, dekkebrikker: 18 ¼” x 12 ¼”  (46,5 cm x 31 cm)

Str, festremse:  9 ½” x 49 ½”  (24 cm x 126 cm)

Str: tallerkendemper/ liten brikke: 9″ x 9″ (23 cm x 23 cm)

Bøyleveske

Skulderveske med bøyle i veskeåpningen.

Vesken er rask og enkel å sy.

Vesken kan også brukes uten bøyle, og vil få fasong som et nett. (Se bilde ).

Str: 14″ x 12″ x 4″ (35 cm x 30 cm x 10 cm). B x h x d, målt nederst.

(Uten bøyle måler vesken ca 17″ bredde langs øvre kant).

Kornblomst

Løper og pute i tradisjonell lappeteknikk med broderi for hånd. (stitchery).

Str, løper :  17 ¾” x 39″  (45 cm x 99 cm)

Str, pute:   17 ½” x 17 ½” (44,5 cm x 44,5 cm). Passer til innerpute på 45 cm x 45 cm.

Bentes toalettmappe

Et ”Søstre för søstre” møster. Kr 5 går til aksjonen.

Str: 11″ x 7 ½” x 5 ½” (28 cm x 19 cm x 14 cm) (b x h x d).

(målt på bredeste punkt).

Glidelåslukking (glidelåsen er sydd fast på en enkel måte).

Opplysninger om ”Søstre for søstre” – aksjonen fnner du her

Sommerbris

Sommerlig slumreteppe i tradisjonell lappeteknikk. Str: 48″ x 70″ (122 cm x 179 cm). Målene gjelder før quilting.

Morgenstund

Dekkebrikker med applikert motiv.

Hjertelige julekuler

Toggle content goes here, click edit button to change this text.

Kjeder

Løper og dekkebrikker i forskjellige teknikker

Løper: Str 16 ½” x 43″ (42 cm x 109 cm). .Dekkebrikker: Str 18″ x 12 ½” (45,5 cm x 32 cm).

Nina

Skulderveske med påsydde skinnhanker.

Glidelåslukking. Indre og ytre lommer.

Str: 14 ½” x 12 ½” x 5″ (37 cm x 32 cm x 3 cm). B x h x d, målt på det bredeste.

Vinterdvale

Slumreteppe i tradisjonell lappeteknikk.

Str: 50″ x 70″ (127 cm x 179 cm).

Målene gjelder før quilting.

Jul i skogen

Veggteppe med broderte motiv.

Str: 26 ½” x 38 ½” (66 cm x 98 cm).

Målt før quilting.

Teknikker: Tradisjonell lappeteknikk og broderi for hånd (stitchery).

Hawaiiroser

Løper og puter i tradisjonell lappeteknikk.

Str, løper : 15 ¼” x 37 ½” (39 cm x 95 cm)

Str, pute: 17 ½” x 17 ½” (44,5 cm x 44,5 cm). ( Til innerpute på 45 cm x 45 cm)

Studentveska

Stor og rommelig skulderveske med plass til A4 perm.

Str: 14″ x 14″ x 3″ (35,5 cm x 35 ,35 cm x 7,5 cm) (b x h x d)

Astrid og Anette

Astrid: Toalettveske med hanker og glidelåslukking. Str: 12 ½” x 10” x 5” (32 cm x 25,5 cm x13 cm) (b x h x d). Målerne er ca-mål.
Anette: Sminkepung str: 9 ½” x 4″ x 4″ (24 cm x 10 cm x 10 cm) (b x h x d). Målene er ca-mål.

Sommerminner

Månadens blokk
Veggeteppe i klassisk lappeteknikk, med applikasjoner og broderi.

Teppet er applikert for hånd (needleturn med frysepapir)

Motivene på teppet henspeiler til minner fra barndommens somre, da solen alltid skinte, og høstens skolestart var uendelig langt unna.

Str: 36″ x 40″ (90 cm x 100 cm).

Merete Ellingsen står for den nydelige quiltingen.

Romjulsmorgen

Slumreteppe i tradisjonelle julefarger, som kan bli en del av hjemmets juletradisjoner.
Str: 48″ x 67″ (122 cm x 170 cm).

Blå lilje

Dekkebrikker og løper i 2 forskjellige størrelser.
Str, lang smal løper: 12 ½” x 43 ½” (32 cm x 110,5 cm). Str, bred løper: 18 ½” x 39″ (47 cm x 99 cm).
Str, dekkebikker: 18 ½” x 12 ½” (47 cm x 32 cm).

Sommerveske

Dette er en litt ’løs’ veske med tynn vatt.

Den er veldig rask å sy, du starter med et par firkanter, buer i nedre hjørner, og noen velplasserte legg.

Str: ca 16″ x 13″ x 8″ (40,5 cm x 33 cm x 20 cm) (bredde midt på x h x d).

(målene er bare omtrentlige pga alle leggene).

Livs broderitråder

Mappe til grei og oversiktlig oppbevaring av broderigarn i dokker / bunter. Mappen har plass til 4 stk løse ’trådbrev’, som hver har plass til 10 stk broderigarn.
Str, hele mappen: 14″ x 9 ½” x 1 ½” (35,5 cm x 24 cm x 4 cm) ( b x h x d).
Str, trådbrev: 13″ x 8 ½” (33 cm x 21,5 cm) (b x h)

Lappedamens strandmadrass

Kombinert strandmadrass og rommelig handlenett.
Vreng vesken, fest strandmadrassen til veskens glidelås med et enkelt grep.

Piknikbrikker

Praktiske dekkebrikker med egen lomme til bestikket. Bestikklommen er løs, slik brikken også kan brukes alene. Brikken kan rulles sammen rundt bestikklommen for å fraktes med på tur.

Str: Brikke: 18 ½” x 12 ½” (47 cm x 32 cm).    Str: Bestikklomme: 6″ x 11 ½” (15 cm x 29 cm).

Solveig

Slumreteppe, str: 49” x 65” (125 cm x 165 cm). Målene gjelder før quilting.

Lillemors skrin

Praktisk syskrin I to høyder der den øverste delen kan svingest il side.

Str: 11” x 6 ½” x 8” (b x h x d), målt når skrinet er lukket, og med lokk.

Duft av sjø

Mønster på løper, dekkebrikker og åttekantete brikker i to størrelser.

Alle modellene er dekorert med enkel, maritim applikasjon.

Tulipaner

Vårlig løper, dekkebrikker og et lite veggteppe.

Modellene kan også passe til påske.

Det er beskrivelse på både maskin- og håndsøm av applikasjoner og snorsying.

Natt over byen

Veggteppe i liggende eller stående format.

Str, liggende: 41 ½”  x 17″ (105,4 cm x 43,2 cm).  Str, stående:  17″ x 41 ½”  (43,2 cm x 105,4 cm)

Musikkveske

Veske med plass til en tykk A4 perm, eller 2-3 stk smalere permer.
Str: 13″ x 13 ½” x 3″ (33 cm x 34,5 cm x 7,5 cm) (b x h x d)

Paris

Romslig toalettveske med stiv innsats. Innsatsen kan løftes ut av toalettvesken, og plasseres på en hylle på badet, slik at det er lett å holde orden i toalettsakene.

Str: 11 ½” x 9 ½” x 4 ½” (29 cm x 24 cm x 11,5 cm) b x h x d,

Innsatsens str: 10 ½” x 4″ x 3 ½” (26,5 cm x 9 cm x 10 cm x 9 cm) b x h x d

Marianne

Slumreteppe med tilhørende pute. Kan lages i to forskjellige teknikker:

  1. Sy hexagon som engelsk papirsøm, og applikér dem på for hånd (som på teppet) Eller:
  2. Sy applikasjoner med maskin (som på puten). Både teppe og pute lages i samme teknikk.

Kalles jul

Dekkebrikker med applikert motiv. Sydd i andre farger kan brikkene brukes hele vinteren.
Str: 18” x 12¼” (46 cm x 31 cm)

Stor kursveske

Stor og rommelig veske til å bringe med det du trenger på kurs.

Den har plass till skjærematte på 60cm x 45cm.

Str: 19 ½” x 20” x 5 ½” (49,5 cm x 51 cm x 14 cm) (b x h x d)

Hankene er plassert slik at vesken kan bæres både med og uten skjærematte.

Lukkingen har flere ”ledd”, slik at den holder vesken lukket også uten skjærematte.

Sytilbehør

Mønsteret inneholder beskrivelse til:

* 1 stk ”mappe” med plass til inntil 18 stk trådsneller.

* 1 stk ”mappe” til div sysaker, med nålepute og en liten pung til småting (f eks fingerbøl, liten nåleitreer mm), små lommer i veskeplast, slik at innholdet kan sees.

* 2 stk mapper med plastvindu og glidelåslukking. Disse rommer mye.

Nissedans

Kvadratisk juleduk / løper med applikert eller brodert motiv.
Str, kvadratisk duk: 42 ½” x 42 ½” (108 cm x 108 cm)
Str, løper: 19 ½” x 41 ½” (50 cm)

Stille vinternatt

Stilren løper med enkle applikasjoner og stitchery.

Str: 18″ x 39″ (46 cm x 99 cm).

Kaia

Nybegynnerveske” med ’utviklingsmuligheter”.

Str: 9″ x 9 ½” x 3″ (23 cm x 24 cm x 7,5 cm) b x h x d.

Mens vi venter på nissen

Julestrømper i 2 str, med applikasjoner.

Str, Stor:11 ½” x 16 ½” (29 cm x 42 cm).

Liten: 10″ x 14 ½” (25,5 cm x 37 cm)  (Bredden er målt fra hæl til tå).

Kjøkkenstjerner

Løper og ”Grytevotter” (grytelapper med lomme til å stikke hånden inn i).

Asfaltblomster

Lite veggbilde, og små brikker / Mug Rugs.

Mønsteret viser er trinn-for-trinn foto i bruk av ”Small Flying Geese Ruler” fra ”Quilt in a Day”, og er først og fremst et ’kurs’ i hvordan denne linjalen brukes.

Linjal kan sees her

Str: Veggbilde: 16 ¼” x 30 ½” (41,5 cm x 77,5 cm)

Mug Rugs: 6 ½” x 6 ½” (16,5 cm x 16 ,5 cm)

Sommerhagen

Veggteppe og liten duk i sommerfriske farger. Blokkene har buer skjært med Quick Curve linjalen.
Teppet kan også brukes som duk.
Str: teppe: 42″ x 42″ (106 cm x 106 cm),
Liten duk: 27″ x 27″ (67 cm x 67 cm)

Solveigs sommerveske

”Posete” og rommelig veske som passer till fine sommerdager.

Str: ca 30 cm / 40 cm x 30 cm x 18 cm (bredde oppe / nede x h x d).

Røffe ruter

Mønster på et lite veggteppe,og løper / smalt veggoppheng i røff utførelse.

Str: Veggteppe: 32″ x 48″ (81 cm x 122 cm), Løper / smalt veggoppheng: 17 ¾” x 48″ (45 cm x 122 cm).

Stermorsblomst

Mønster på dekkebrikker og brødkurv

Dekkebrikker: Str: 18″ x 12 ¼” (45,5 cm x 31 cm)

Brødkurv: Str 8″ x 12″ x 2 ½” (20 cm x 30,5 cm x 6,5 cm) (b x l x h)

Farmors kjøkken

Kjøkkensett

Str: Stor løper: 17 ¼” x 39 ½” (44 cm x 100 cm)

Brikke: 16 ½” x 16 ½” (42 cm x 42 cm)

Liten løper: 12″ x 30 ½” (30,5 cm x 77,5 cm)

Marita

Mønsteret inneholder beskrivelse på veske i 2 varianter.

Vesken lukkes med et stor lokk, og den rommer mye pga bunnens fasong.

Str: 12 ½” x 10″ x 5 ½” (32 cm x 25,5 cm x 14 cm) (b x h x d), dybde målt ved veskens bunn.

Pengepunger

Mønsteret inneholder maler og beskrivelse på 5 forskjellige småpunger, som alle passer til de samme låsene. Den minste pungen kan også syes med glidelås istedenfor metallås. (glidelåsen er sydd på for hånd).
Alle pungene passer til låser som måler ca 8 – 8,5 cm. Jeg har brukt låser fra Prym.
Str: klikk på linken under for å se flere bilder og størrelsebeskrivelse. (fordi pungene er runde i fasongen, er målene bare omtrentlige).

Flere bilder her

Tidlig vår

Løper: Str: 19″ x 39 ½” (48 cm x 100 cm). Løperen kan enkelt forlenges.

Stor pute: Str 23″ x 16″ (passer til innerpute str 40 cm x 60 cm).

Liten pute: Str 12″ x 19″ (passer til innerpute str 30 cm x 50 cm).

Smykkeskrin til bunad

Praktisk skrin til oppbevaring av bunadsølv og belte.

Skrinet har plass til beltet i en ring ytterst, og et ekstra skin med lokk i midten, med plass til søljer i to høyder.

Det er brukt Fast to Fuse / Ultra Firmstay i alle deler, doble lag i lokk, bunn og vegger. Skrinet er helt stivt.

Str: 7 ½” x 3 ½” (19,1 cm x 8,9 cm) (diameter x høyde)

Flere bilder

Julepynt i siste liten

Alle deler er stivet opp med Ultra Firmstay/Fast 2 Fuse, og har god fasong. De fleste delene er raske og lette å sy (det tar litt lengre tid hvis du velger ”vindu” med blonde).

Frokostbrikker og Stjernelykter

Enkle dekkebrikker med applikert eller quiltet stjerne.  Str: 17 ½” x 13″.

”Stjernelykter” til te-lys, str: 4″ x 3 ½” (høyde x diameter) (disse passer til glassene til ”Noras hjemmelaget syltetøy”, det med blå ring rundt lokket.

Fire mellomstore punger

Mønsteret inneholder maler og beskrivelse til fire forskjellige punger, som alle passer til den samme låsen. Låsen ”Alegra” fra Prym, eller annan lås som måler ca 12,5 cm brukes her. Den minste pungen kan evt syes med blondeglidelås istedenfor metallås.

Størrelser, se her: Flickr

Nissens blandakor

Applikert løper og adventskalender.

Løper: str 20 1/2″ x 41″ (52 cm x 104 cm)

Kalender: str: 20 ½” x 29 ½” (52 cm x 75 cm).
Det er brukt linser og D-ringer til dato og pakke-oppheng

Se Flickr

Siljes små pyntevesker

Mange vesker i samme mønster. Alle veskene er sydd etter samme mal, i to forskjellige størrelser. I tillegg er det mal til en liten sminkepung.
Bilde og beskrivelse av alle veskene kan du se ved å klikke på Flickr-linken ved overskriften

Se Flickr

Jenny

”Jenny”, nytt mønster aug / sept 2012.

Praktisk veske med glidelåslukking.

Str: 14 ½” x 12 ½” x 5 ½” (37 cm x 32 cm x 14 cm) (b x h x d, målt nederst).

Se Flickr

Vinhus og andre hus

Koselig hus til vinkartongen, eller et mindre hus til pynt og nytte. (Dette bildet viser vinhuset, klikk på Flickr-linken for å se flere bilder).

Det store huset kan lages enten som vinhus, til oppbevaring av andre ting, eller bare til pynt. Det er beregnet til å plassere en 3 liters vinkartong oppi. Det passer til de aller fleste vinkartonger.

Str: 8 ½” x 12″ x 5 ½” (21,5 cm x 30,5 cm x 14 cm) (b x h x d).

Se Flickr

Håndarbeidskurv

Håndarbeidskurv med stive kanter, hank, og eget inner”rom” med nålepute og plass til oppbevaring av saks og andre småting.

Str: 12 ½” x 7 ½” x 8 ½” (32 cm x 19 cm x 22 cm) (b x h x d). Høyden gjelder selve kurven uten hank. Hele kurven er stivet opp med Ultra Firmstay / Fast 2 Fuse, og har en god fasong

Se Flickr

Spaniaveske

Praktisk liten veske til å ha med på ferie. Den kan evt brukes under en jakke (for å hindre tyveri), har 2 stk glidelåslommer på utsiden (den ene kan brukes til oppbevaring av pass), og 1 stk invendig liten lomme, evt til bankkort.   Str: 6″ x 9″ (15 cm x 22,5 cm)

En liten lommebok med rom for både mynter og sedler hører også med. Den passer oppi vesken, uten å oppta for mye plass. Str: 4 ½” x 3 ¾” (11,5 cm x 9,5 cm).  Omregningstabell fra inch til cm.

Se Flickr

Brittas veske

Skulderveske,  Str: 13″ x 11″ x 3″ ( 33 cm x 28 cm x 7,5 cm) (b x h x d)

Vesken er lukket med en klaff , den har 1 stk utvendig frontlomme og flere invendige lommer, derav 1 stk glidelåslomme.

Mønsteret inneholder omregningsliste fra inch til cm.

Blomstertråder

Mønster på enkel løper med applikasjoner og frihåndsquilting / brodering for hånd.

Str: 19″ x 39″ (48 cm x 99 cm)

Cm-mål: omregningstabell medfølger.

Teknikker: vanlig lappeteknikk, quilting med rettsømsfot, applikasjoner med knapphullsting. Dekorsøm med enten frihåndsquilting eller brodering for hånd (attersting).

Veske till Ipad / liten PC

Str: Str: 11″ x 8″ / 11″ x 9″ (28 cm x 20,5 cm / 28 cm x 23 cm) når den er lukket.

Veskene har to glidelåslommer i veskeplast.

Inch–cm: Mønsteret inneholder egen liste der alle inch-mål er omsatt til cm.

Artige punger og nøkkelhanker

Mønster på forskjellige små punger og nøkkelhanker med klemmelås.

Str: Nøkkelhank: 3 ½” x 5” (+ snor).

Liten pung: 3 ½” x 4”, stor pung: 6” x 4 ¾” (målt nederst) (b x h).

Alle delene er rask og lett å sy.

Teknikker: vanlig lappeteknikk, quilting med rettsømsfot, applikasjoner med knapphullsting.

Inch–cm: Mønsteret inneholder egen liste der alle inch-mål er omsatt til cm.

Reisemappe og koffertlapp

Praktisk mappe til reisedokument og billetter, og en enkel koffertlapp.

Str mappe, lukket: 7 ½” x 9 ½” (19 cm x 24 cm).

Koffertlapp: 2 ¾” x 4 ½” (7 cm x 11,5 cm)

Mappen har en stor utvendig glidelåslomme, og flere invendige lommer. (Den kan også syes uten glidelåslomme).

Invendige lommer har fått et lokk i veskeplast, som sikrer at innholdet ikke kan ramle ut.

Inch–cm: Mønsteret inneholder egen liste der alle inch-mål er omsatt til cm.

Kaffepause

Mønster på løper, dekkebrikker og kaffebrikker (Mug Rugs).

Løper: Str: 18 ½” x 38 ½” (98cm x 47 cm)

Dekkebrikker: Str 18” x 12 ½” (45,7 cm x 32 cm)

Kaffebrikker (Mug Rugs): Str 9 ½” x 6 ¼” (24 cm x 16 cm)

Alle delene er rask og lett å sy. Omregningstabell fra inch – cm.

Kristorn

Kvadratisk juleduk i tradisjonell stil, str: 46 ½” x 46 ½” (118 cm x 118 xm)

Teknikker: vanlig lappeteknikk, trekanter sydd på papir, quilting med rettsømsfot, applikasjoner med knapphullsting, enkelt broderi for hånd.

Inch – cm: Mønsteret inneholder egen liste der alle inch-mål er omsatt til cm-mål.

Birthe

Skulderveske, str: ca 13” x 9 ½” x 5” (33 cm x 24 cm x 13 cm) ( b x h x d).

Glidelåslukking under lokket. 1 stk invendig glidelåslomme, og ekstra veske til mobiltelefon, som kan festes inni vesken. Vesken til mobiltelefon kan også syes som en liten pung eller nøkkelhank.

Veske til mobiltelefon (evt liten pung eller nøkkelhank): 5 ½” x 4” (14 cm x 10 cm), lages av rester fra den store vesken.

Til oppbevaring

Kurv til gjestehåndklær på badet, oppbevaring av vanter og sokker i gangen, eller til andre ting.

Mønsteret inneholder beskrivelse for begge varianter.

Kurvene er ikke vanskelig å sy.

Kurv til vanter og sokker kan henges på veggen. Kurvene har god stabilitet pga bruk av veskeplast og sylindervatt. De holder fasongen godt. Mønsteret inneholdet omregningstabell fra inch til cm.

Str: 11 ½” x 8” x 7 ½” (29 cm x 20 cm x 19 cm) (b x h x d, bredde og dybde er målt tvers over bunnen)

Påskeegg

Enkel påskeløper med applikasjoner. Str 17 ¾” x 38” (45 cm x 96 cm).

Av restene er det sydd et par kaffebrikker, str Str 9” x 6” (23 cm x 15 cm)

Teknikker: Vanlig lappeteknikk, applikasjoner, quilting med rettsømsfot.

Mønsteret inneholder omregningstabell fra inch til cm.

Småpunger og brillehus

Mønsteret inneholder maler og beskrivelse for punger i 4 forskjellige størrelser, og 1 brillehus. Malene er klare til å lime på papp og klippe ut. Dette er ypperlige julegaver. De er raske å sy. Pungene har innsnitt øverst, og sydde hjørner nede, så de blir gode og rommelige. De passer for både voksne og barn, alt etter hvilke stoffer de syes i.

Låser som passer til disse kommer fra PRYM:Stor lås: ”Emilia” , 120mm bredde. Liten lås: ”Julia”, 75 mm bredde.

Se Flickr

Strikkepinnemapper i 2 str

Mapper til strikkepinner. Mønster på 2 størrelser. Stor mappe har 17 lommer til strømpepinner, 12 lommer til rundpinner, pluss to glidelåslommer.

Liten mappe er enklere, og har 4 lommer til rundpinner, og 1 stk glidelåslomme (på utsiden).

Lommene er laget av veskeplast. Nummerlapper skrives på fint papir, de kan byttes ut etter ønske.

Mønsteret inneholder omregningstabell fra inch til cm.

Hengemappe

Mappe med lommer i veskeplast. . Mappen passer bra både som toalettmappe og som mappe til sysaker.

Mål: Åpen: 11 1/2″ x 23″ (29 cm x 58 cm), lukket: 11 1/2″ x 10″ (29 cm x 25 cm)

Mønsteret er i inch-mål, medfølgende tabell for målene omregnet i cm.

Mønster til enkel sminkepung i veskeplast følger med (bildet under).

Sekk på bytur

Denne sekken er noe mindre enn mitt første ryggesekkmønster. Størrelsen gjør at den passer fint til daglig bruk, og i de rette stoffene er den flott å bruke på bytur :-) Den har glidelåslomme både på fronten og på baksiden (glidelåslomme på baksiden er praktisk og ’tyverisikkert’).

Den har også glidelåslomme invendig. Men om du ikke ønsker å bruke så mange glidelås, har mønsteret også forlag til alternativ med færre glidelås.

Str (bredde og dybde er målt nede): 11 ½” x 3 ½” x 12” (29 cm x 9 cm x 30,5 cm) (b x d x h).

Mønsteret er i inch-mål, medfølgende tabell for målene omregnet i cm.

Se Flickr for flere modeller, i annen farge

Romantiske sommervesker

Søte, romantiske sommervesker i 3 forskjellige størrelser + en liten håndleddveske.

Veskene er raske og lette å sy.

De minste veskene vil passe godt som en liten selskapsveske til de unge, ….eller kansje som veske til en liten småjente :-))

Se Flickr for flere bilder

Røff eller yndig

Str: 13” x 11 ½” x 3 ½” (33 cm x 29 cm x 9 cm) (b, målt nederst, x h x d)

Veske med dekor av motivstoff. (Trekant-dekoren er til pynt, det er ikke veskens lukking).

Teknikker: vanlig lappeteknikk, glidelås, quilting med rettsømsfot, evt snorsying (om ønsket).

Mønsteret er i inchmål, medfølgende omregningstabell for alle målene i cm.

Se Flickr

Ryggsekk

Stor og god ryggsekk med plass til A4 perm og bærbar PC. Den har to glidelåslommer på baksiden (trygt og tyverisikkert) (se neste bilde).

Str: 16″ x 14″ x 4 1/2″ (40,5 cm x 35,5 cm x 11,5 cm).

Mønsteret er i inchmål, medfølgende omregningstabell for alle målene til cm

Påskeharens kurv

Str: 19” x 37 ½” (48 cm x 95 cm).

Beskrivelse i inch og cm.

Teknikker: vanlig lappeteknikk, quilting med rettsømsfot,applikasjon,

broderi for hånd (grenen som snor seg rundt hanken).

Se Flickr

Helårsduk i juleskrud

Str: 17 ½” x 39” (44 cm x 99 cm)

Mønster som vil passe hele året, men her sydd i julestoffer, derav navnet.

Teknikker: vanlig lappeteknikk og quilting med rettsømsfot.

Sommerløper kan sees her

Klemmepung og mappe til 7.de sans

Klemmepungen har flat bunn og rynket fremside, Str ca 10 cm x 10 cm. Den er også flott som en liten sminkepung (leppestift og litt til).

Bokomslaget passer til Almanakkforlagets ”Spiralplanlegger” (som måler 11,7 cm x 19,7 cm).

Se Flickr

Roseløper

Str. 19 ½” x 38” (49,5 cm x 96,5 cm)

Teknikker: vanlig lappeteknikk og applikasjon.

Se Flickr

Epleblomst

Str. 20” x 38” (51 cm x 96 cm)

Teknikker: vanlig lappeteknikk, applikasjon

og broderi for hand

Se Flickr

Snøreveska

Veske med snørelukking, to hanker, flere innvendige og utvendige lommer. Innvendig stor glidelåslomme.

Str: Bredde: 15” x 12” x 4” (38cm x 30,5 cm x10cm) (b x h x d)

Teknikker: Vanlig lappeteknikk, glidelåssøm (innerlomme)

Finnes også som: ”Snøreveska med CD”. (samme mønster, med ’’kurs-CD i tillegg)

Se Flickr

Bentes skulderveske

Forseggjort veske med mange detaljer.

To skulderreimer, glidelåslukking og flere innvendige og utvendige lommer. Dekorert med snorsying / evt makramé-knytting og maljer.

Str: 17” x 9” x 4” (43 cm x 23 cm x 10 cm) (b x h x d)

Se Flickr

Angelina i blyglass

Str: 18 1/2″ x 38 1/2″ (47 cm x 98 cm). Angelina-delen er svært enkel å lage.

”Skråbånd for blyglass-teknikk” er brukt som dekor oppå Angelina og tyll Teknikker:

Vanlig lappeteknikk, Angelina, ”falsk blyglass-teknikk”, applikasjoner og snorsying.

Se Flickr

Stor juleduk

Str: 49 ½” x 71” (126 cm x 181 cm)

Vanlig lappeteknikk, applikasjon og snorsying

Se Flickr